رصدخانه مراغه:

این رصد خانه روی تپه‌ای به نام طالب‌خوان که بلندترین منطقه در شهر مراغه است قرار گرفته و آن‌قدر ارتفاع دارد که از آنجا به راحتی بتوانید دریاچه ارومیه را ببینید. همچنین رصدخانه مراغه تفریبا از همه جای شهر دیده می‌شود. رصدخانه مراغه اولین و بزرگ‌ترین رصدخانه تاریخی ایران است که از خواجه نصیر توسی به یادگار مانده و حدود ۷۰۰ سال قدمت دارد.

 

بازار مراغه:

بازار مراغه هم از آن بازارهای قدیمی‌ای است که نباید دیدنش را از دست بدهید. پرسه‌زدن در دالان‌های تو در توی زیبا و لبنیات محلی و میوه‌های تازه از این بازار از کارهایی است که مسافران مراغه نباید از دست بدهند. اگر به بازار مراغه رفتید از مدرسه محییه هم دیدن کنید. این مدرسه در اواخر قرن پنجم هجره ساخته سده و ارزش تاریخی دارد.

 

گنبد کبود اسمش هم آدم را به هیجان می‌آورد و احساس می‌کند با بنایی پر از قصه طرف است. این بنا یکی از زیباترین بناهای تاریخی مراغه است که شبیه منشوری ده‌وجهی ساخته شده است و قدمتش احتمالا به دوره سلجوقیان برمی‌گردد و با این قدمت حتما قصه‌های زیادی به خودش دیده. روایت است که محل دفن مادر هلاکوخان هم در این گنبد قرار دارد. معماری متفاوت و تزئینات زیبای گنبد کبود شما از جذابیت‌های این گنبد تاریخی‌ست

 

مقبره آقالار:

این بنا روی مقبره میرعبدالفتاح مراغی یکی از عرفا و شاعران نامی دوران زندیه ساخته شده است که در دهه ۸۰ به موزه سنگ‌نگاره‌ها تبدیل شده است. در این موزه نمونه‌هایی از سنگ‌های مزار تاریخی نگه‌داری می‌شود. معماری داخلی مقبره هم بسیار زیباست و دیدنش خالی از لطف نیست.

 

 


پیک98 مراغه ,گنبد ,رصدخانه ,بازار ,تاریخی ,مقبره ,رصدخانه مراغه ,بازار مراغه ,گنبد کبود منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود جدیدترین فیلم ها و سریال های جهان کامل ترین سایت آهنگسازی و خوانندگی دهنه سر سفید رود millergxuxyzo04 Teren یووی دانلود | مرجع دانلود فیلم و سریال , موزیک , اپلیکیشن و... https://teslapress24.com زَواف | زبان و ادبیات فارسی