حبس تعزیری چیست ؟ حبسی است که در اختیار حاکم بوده و در مقابل حبس حدی نیست و میتوان گفت گاهی نیز مقابل حبس تعلیقی است که در مورد متهم اجرا نشده اما در حال حبس تعریزی اجرا خواهد شد. که این نوعی تادیب حساب میشود همچنین این قانون طبق ماده 16 مجازات اسلامی جمهوری اسلامی ایران به نظر حاکم واگذار شده است.

لازم به ذکر است این نوع حبس برای جرائمی در نظر گرفته شده است که ریشه شرعی داشته و جزء اعمال حرام محسوب میشوند. که برای این نوع حبس ها مجازات معینی در نظر گرفته و یا تعیین نشده است. همچنین باید بدانید که بر خلاف باور اکثریت حبس های تعریزی قابل و یا معاوضه با جزای نقدی نمی باشند.

معافیت از مجازات برای جرایم سبک اختصاص به جرایم تعزیری دارد. تعزیر طبق قانون مجازات اسلامی تادیب یا عقوبتی است که نوع و مقدار آن در شرع تعیین نشده و به نظر حاکم واگذار شده است و انواع آن از قبیل: حبس، جزای نقدی و شلاق باید کمتر از حد باشد؛ بنابراین این مقررات درباره حدود، قصاص و دیات که جنبه شرعی دارند، جاری نیست.


خدمات وکالت در اراک - کانون وکلای امین مجازات ,اسلامی ,نشده ,حاکم ,تعزیری ,جزای نقدی ,تعیین نشده ,حاکم واگذار ,مجازات اسلامی ,تعزیری چیست منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تور لحظه آخری فروشگاه پرشین briargwpmiqci9 site مد موزیک الان خرید کن مرکز فروش فلزیاب | طلایاب | دفینه همه چی آنلاینـــــــــ