شرایط جدید طلاق در تهران به این صورت بوده است که  : همانطور که میدانید ، زوجین برای طلاق یا وکلای انها برات ثبت عرض حال طلاق توافقی به دفاتر خدمات قضایی مراجعه میکردند.

اما از تاریخ ۱۳۷۹/۹/۱ مطابق بخشنامه شماره یک ۹۰۰۰/۱۳۱۰۴/۵۵ به تاریخ ۱۳۹۷/۹/۵ خطاب به مدیران دفترهای الکترونیک قضایی،دفترها مجاز به ثبت درخواست ها بدون داشتن استشهاد مرکز غربالگری یا مشاورین خانواده نیستند.

 

شرایط جدید طلاق توافقی در تهران بعد از این پس در تهران برای زوجین درخواست کننده طلاق توافقی،سایت پایین که مربوط به سازمان بهزیستی است،با همکاری قوه قضاییه اجباری شده است.

 

شرایط جدید طلاق توافقی در تهران

البته فقط طلاق توافقی در تهران فراگیری این روش اجباری است و فعلا در حال حاضر برای طلاق های یک طرفه الزامی نشده است و به طور قدیمی و ثابق دادخواست ها ثبت خواهد شد. مستند قانونی اجباری بودن مشاوره قبل از طلاق، طبق ماده ۲۵ قانون حمایت از خانواده مصوب ۱۳۹۱ است. بنابراین قانون جدید طلاق  توافقی تصویب نشده است بلکه از اذر ۹۷ خارج از دادگاه اجباری شده است.

روش مشاوره در تهران جدید است پس توجه داشته باشد که:

 

^سامانه ی تصمیم،مرکز غربالگری،سایت طلاق توافقی،سایت نوبت دهی طلاق توافقی،سامانه ی ثبت طلاق توافقی،سامانه مداخله در طلاق،ثبت نام انلاین مرکز مداخله طلاق،درخواست اینترنتی طلاق توافقی،سامانه ی طلاق بهزیستی و … همه یکی هستند.

 

سامانه طلاق توافقی در تهران

ثبت نام در سامانه نوبت دهی طلاق توافقی http://www.zaman.behzisti.net

 

روش کار مراکز مشاوره در طلاق توافقی و یا طلاق دادن زن و یا طلاق از طرف زن

 

پس از ثبت نام زوجین در سامانه نوبت دهی طلاق و انتخاب مرکز نزدیک به ایشان،کد رهگیری با وقت فوری برای زوجین صادر خواهد شد. با مراجعه زوجین به مرکز غربالگری با اصرار زن و شوهر برای جدایی،چند سوال اینترنتی از انها در خصوص علل جدایی خواهد شد و سپس توسط کارشناس مشاور خانواده مورد بررسی قرار میگیرد. مراکز مشاوره مکلفند که بر طبق شیوه نامه مراکز مشاوره خانواده شماره ۹۰۰۰/۶۵۱۳/۱۰۰ به تاریخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۶ عمل کنند.

 

^ پرسش و پاسخ شرایط جدید طلاق توافقی در تهران ^

– چند جلسه مشاوره لازم است؟!

مطابق بخشنامه حداقل “چهار” جلسه در یک ماه است که البته با توجه به شرایط زن و شوهر مشاور خانواده میتواند در یک جلسه هم خاتمه دهد.

 

– ایا ثبت نام در سامانه طلاق قبل از ثبت طلاق، در محضر الزامی است؟!

اگر مشاوره موثر نبود و زوجین اصرار به طلاق داشته باشند،گواهی عدم انصراف از طلاق از طرف مرکز غربالگری صادر میشود.

بعد زوجین میتوانند درخواست طلاق از طرف زن یا مرد را ثبت کنند. مدت زمان طلاق در تهران حدود یک هفته طول میکشد.

 

– ایا وکیل دادگستری به جای زوجین میتوانند در جلسه مشاوره خانواده شرکت کنند؟!

فقط در ۲ صورت بودن وکیل کفایت میکند: یکی از زوجین خارج از کشور باشد.  یا مدارکی ارائه داده شود که با توافق مشاور خانواده امکان حضور یکی از زوجین وجود نداشته باشد.

 

– ایا پرونده های وکالت در طلاق هم باید در سامانه نوبت دهی طلاق ثبت شده باشد؟!

بله اما کسانی که وکالت در طلاق دارند نگران نباشند. اگر شوهر حاضر نشود یا همکاری نکند،گوهای عدم انصراف صادر میشود.

 

– با اینکه به مشاوره های زیادی مراجعه کرده ایم و هیچ نتیجه ای نگرفته ایم،با این حال بازهم باید به مشاوره های قضاییه مراجعه کنیم؟!

بله ولی ارائه مدارک مشاوره قبلی در سرعت بخشیدن به کار شما میتواند بسیار موثر و عالی باشد.

 

شرایط جدید طلاق توافقی در تهران


خدمات وکالت در اراک - کانون وکلای امین طلاق ,توافقی ,مشاوره ,زوجین ,تهران ,جدید ,طلاق توافقی ,شرایط جدید ,جدید طلاق ,سامانه نوبت ,مشاور خانواده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

طراحی سایت سه سوت وب دانلود برای شما فوج باشگاه فرهنگی ورزشی وحدت گوگان کافه فایل sinadls دستگردان خبر نجوای کلام؛